Pages

Friday 25 March 2011

MAKEOVER!

Proton City terletak kira-kira 5km dari Tanjung Malim, Perak. Proton City merupakan satu bandar terancang di mana bandar ini menyediakan kemudahan industri, komersil dan kediaman. Pelbagai kemudahan turut disediakan untuk komuniti seperti tempat letak kereta dan motor, taman permainan, masjid, tempat BBQ, taman asuhan kanak-kanak serta dewan serbaguna. 


Proton City is also expected to be home to students and staff of the Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), one of the country's oldest teachers' training institutions. eheemmm :D

So, untuk student community service project, kami memilih kawasan lapang di Tasik Proton City untuk didirikan sebuah bangunan yang berfungsi sebagai kelas masakan dan membuat kraf dari barangan terpakai untuk anak-anak Proton City. Kelas dijalankan pada hari Sabtu dan Ahad, dan juga pada musim cuti sekolah.  Kanak-kanak ini akan mempelajari beberapa resepi dan membuat kraf tangan mudah bersesuaian dengan peringkat umur mereka. Selain itu, kami turut mencadangkan agar fundraiser event diadakan untuk mengutip dana bagi kegunaan pembelajaran anak-anak Proton City. 


Pada kami, fudraising event ni tak perlu besar TAPI cukup untuk menarik penduduk Proton City, warga UPSI  dan penduduk sekitar Tanjung Malim untuk sama-sama berganding bahu memeriahkan majlis sambil melibatkan diri dalam komuniti. 

Diakhiri dengan gambar yang telah di-makeover untuk memberi gambaran tentang projek community service yang kami cadangkan. 

Ok, itu saja nak upload. Kami budak baru belajar. hehe :P


Regards,
Farhana Anuar.
Blog Administrator.

3 comments:

  1. so happening...! kak min punye pn x wat lg..malu nk ngomen lobeh2...huhuuu :p ..anyway, as a beginner u all did it so very well.....peace........!

    ReplyDelete
  2. haha thanks kak min.. those are lovely words.. :')

    ReplyDelete
  3. Nurul Bai'nah Bt Jailan28 March 2011 at 17:23

    Salam,

    Pertama sekali, pemandangan kat proton city nampak macam best. Ade background bukit2 kat belakang tu.. Komfem mlm2 sejuk kan?udara pon mesti segar je…hehehe

    Ok..straight to the point, idea ni mcm best. Kalau la ade kelas memasak dan kraftangan, aku nak join.. Ni yang rase nak kawen n duduk kat proton city. Mak ngan anak2 boleh belajar masak, ayah n abang(anak lelaki) boleh belajar buat kraftangan.tapi boleh je kalo nak tamak 1 family masuk due2 clas kan?? X de la aku risau anak2 aku nanti x pandai bermasyarakat..

    Budak2 sekarang dah x main sorok2, polis sentry, galah panjang n seremban mcm dulu2. Kanak2 skrg lebih minat pada permainan yang berciri INDIVIDUAL..

    kalo ade permainan berkumpulan pon, secare maya…
    Tapi bermasyarakat secara maya x sama dengan realiti. Mereka mungkin pandai, tapi mereka x kan sensitive, Mereka mungkin bijak, tapi kurang menghargai.. Jadi..kite perlukan lebih xtvt yang melibatkan masyarakat.. Supaya mereka dapat pengalaman dan pengetahuan tentang bagaimana nak bergaul dgn rakan sebaya,menghormati orang tua dan belajar bekerjasama. Baru dapat hasilkan generasi muda yang INTELEKTUAL.(Bijak, sensitive dan menghargai).

    Sekian, teruskan usaha…moga 1 hari nanti akan terialisasi..

    ReplyDelete