Pages

Friday 25 March 2011

CADANGAN 2

Hai… saya akan bercerita tentang projek xtraBERganza  kami ni… seperti mana yang diketahui, lokasi community service kami  ni terletak di Tasik Proton City. Kumpulan kami telah sepakat untuk melaksanakan projek usahawan di tempat tersebut… kami akan melibatkan masyarakat di sana dengan dunia keusahawanan sekaligus  kearah perniagaan. Projek xtraBerganza saya ini bertumpu masyarakat di sana xpecially to kanak-kanak and teenagers.


Kids n teenagers kat Proton City boleh join community project  kami dengan register as a member dulu. Mereka akan menyediakan makanan untuk dijual kepada community setempat. Kalau dilihat kat pic tersebut, umah cendawan yang COMEI tu adalah tempat penyediaan dan tempat memasak makanan yang akan dijual.  Jangan salah anggap pula, our community project ini terbuka kepada boys juga..  

Community service yang kami anjurkan ini juga merapatkan hubungan parents  ngan anak-anak mereka sebab kami juga menggalakkan parents tuk join sekali dalam proses penghasilan makanan seperti biskut, kek dan sebagainya untuk dijual kelak. Selain itu juga, parents juga boleh ‘tinggalkan’ anak-anak  mereka kepada kami pada hujung minggu.  So, kids n teenagers kat PC ni akan ada xtvt yang bernilai and meaningful  pada hujung minggu mereka.

Akhir sekali, projek kami ni memang TERSANGAT  LAA BAGUS sebab kami menjalankan program kemasyarakatan kepada komuniti Proton City terutamanya kepada golongan kanak-kanak dan remaja yang merupakan TIANG NEGARA (ada penegasan yek disini)…

Sekian, terima kasih.

SITI MASTURA BT AHMED
D20072031017

2 comments:

  1. Nurul Bai'nah Bt Jailan28 March 2011 at 17:45

    Suke dengan kawasan komuniti itu.. macam dalam alice in wonderland. Kalo la ade pusat komuniti cam ni kat area rumah aku, comfirm aku anta bakal anak aku ke sini..

    “sayang duduk buat biskut kat cini ye..mama n papa nak pegi dating jap ea”
    “dengar ckp cikgu ok??”

    Hahahahaha..ok sorry gurau…
    Rumah cendawan mmg tomei..
    Boys boleh belajar buat biskot otromen or biskut bola ye.

    Btway, ok gak weh.. Boleh improve skill untuk membuat kuih or kek-(ni untuk golongan bakal ibu yang x berape mahir memasak-temasuk la aku)..
    Manisan yang kiter buat sendiri lebih selamat..sbb kiter boleh kawal kuantiti gula…
    Dalam masa yang sama puaskan hati nak makan manisan.

    KURANGKAN MANIS DALAM MAKANAN/MINUMAN, TAMBAHKAN MANIS DLM SENYUMAN..
    Ok..senyum sekarang!!

    Sekian.

    ReplyDelete
  2. reka bentuk yang menarik..suka sangat tengok cendawan tu...selain beriadah parent dapat belajar macamana penghasilan biskut dan kek dan mereka juga dapat aplikasikan kat rumah....

    ReplyDelete